Mercedes-Benz wspiera e-sport

Marka Mercedes-Benz od wielu lat dostrzega potencjał sportu elektronicznego i podobnie, jak wspiera sport tradycyjny, postanowiła również wspierać e-sport.

Skąd się wzięła magia e-sportu?

Według definicji e-sport jest formą rywalizacji, w której przedmiotem są gry komputerowe, takie jak Counter-Strike, Fortnite czy League of Legends.

E-sport League of Legends Mistrzostwa Świata 2020

Pierwsze turnieje gier wideo odbywały się już w latach 70. i 80. ubiegłego wieku. Wyglądąły jednak zupełnie inaczej, niż dzisiejsze rozgrywki.  Populatność e-sportu na początku XXI wieku rosła w zaskakującym tempie. Początkowo sporty elektroniczne wyjątkową popularność zdobyły w Korei Południowej. Wraz z pojawieniem się w 2011 roku platformy Twitch, oferującej darmowe transmisje z turniejów, popularność sportów elektronicznych przeżyła prawdziwą eksplozję.

W zasadzie każda gra komputerowa, która umożliwia rywalizację jedno- lub wieloosobową może stać się dyscypliną e-sportową. By tak się jednak stało potrzebna jest duża społeczność graczy, ogromne zaangażowanie ze strony twórców gry oraz inwestorzy.

Gry, w których można rywalizować łaczą miliony graczy na całym świecie. Obecnie e-sport dostarcza równie dużo emocji, co sport tradycyjny. Pojawili się zawodowi gracze oraz komentatorzy. Ponadto organizowane są duże wydarzenia, które gromadzą tysiące fanów, kibicujących swoim ulubionym drużynom. Przed najważniejszymi turniejami gracze trenują nawet 6-8 godzin dziennie. Zazwyczaj treningi odbywają się w profesjonalnych miejscach tzw. Gaming House. Ponieważ gracze danego zespołu siedzą obok siebie, mają możliwość nie tylko precyzyjnego ustalania taktyki, ale takżę faktycznego zgrania zespołu. Ponadto członkowie zespołu muszą się wyróżniać takimi cechami jak zdolność pracy w zespole, odporność na stres i determinację w ciągłym polepszaniu swoich umiejętności.

Mercedes wspiera e-sport

Mercedes-Benz wspiera e-sport

Sport elektroniczny dynamicznie zyskuje na popularności. W e-sport inwestują dziś profesjonalne kluby sportowe oraz znane marki. Marka Mercedes-Benz w roku 2020 została wyłącznym partnerem motoryzacyjnym wszystkich globalnych wydarzeń e-sportowych League of Legends, w tym także partnerem ceremonii wręczania trofeum Mistrzostw Świata w grze. Zanim Puchar Przywoływacza, czyli Trofeum League of Legends, trafił w ręce zwycięskiej drużyny, był  prezentowany w Muzeum Mercedes-Benz.

W tym roku Mercedes-Benz rozpoczyna współpracę z Illuminar Gaming – najstarszą i największą organizacją sportów elektronicznych w Polsce, która od ponad 4 lat zrzesza najlepszych polskich graczy. Zawodnicy Illuminar Gaming rywalizują m.in, w League of Legends. Największym osiągnięciem zespołu jest wicemistrzostwo Europy EU Masters. Fizyczną siedzibą organizacji został ESPOT, czyli studio gamingowe w sercu Warszawy w Elektrowni Powiśle.

ESPOT siedziba Illuminar Gaming

 

źródło: media.daimler.com