Wszechstronny i funkcjonalny pickup Jeepa

W jubileuszowym roku 80-lecia swojego istnienia, marka Jeep wprowadziła na rynek europejski nowego Gladiatora.  Ten niezwykle użytkowy i wszechstronny pickup Jeepa przeznaczony jest przede wszystkim dla Klientów prowadzących wysoko aktywny styl życia. Jeep Gladiator bowiem zaspokaja zarówno praktyczne potrzeby w zakresie przewodu ładunków, ale także dzięki swojej dużej wszechstronności idealnie sprawdza się w czasie wolnym i podczas codziennego funkcjonowania.

Funkcjonalność w pickupie Jeepa

Dzięki charakterystycznym dla marki Jeep akcentom, jak legendarny, siedmioszczelinowy grill Jeep Gladiator jest natychmiast rozpoznawany gdziekolwiek się pojawi.

Jeep Gladiator na sesji Voyager Group

Funkcjonalna, pojemna i wytrzymała 153-centymetrowa skrzynia ładunkowa zapewnia modelowi wyjątkową wszechstronność. Dzięki dostępnym różnym opcjom rolet bagażnika (zwijane, miękkie oraz twarde, składane na trzy) otrzymujemy możliwość zabezpieczenia ładunku w zależności od naszych aktualnych potrzeb. Ponadto system Cargo Management z zamykanym schowkiem pod kanapą zapewnia dodatkową możliwość składowania i zabezpieczenia ładunku.

Sesja Voyager Group w pickapie Jeepa

Pickup Jeepa posiada niezwykle funkcjonalne wnętrze z dużą ilością schowków, również na klucz, oraz zamykanymi przegrodami. W schowku w drugim rzędzie foteli z kolei znajduje się specjalnie zaprojektowany organizer  do przechowywania śrub do mocowania dachu, drzwi i składanej szyby przedniej. Ponadto Nowy Gladiator może pochwalić się zmywalnym wnętrzem.

 

Najnowsza technologia i multimedia w pickupie Jeepa

W Jeepie Gladiatorze znajdziemy czwartej generacji system multimedialny Uconnect z 7- lub 8,4- calowym ekranem dotykowym oraz zestaw wskaźników z 7-calowym wyświetlaczem. Dzięki niemu mamy możliwość skonfigurowania przekazywanych informacji aż na 100 sposobów, co ma wpływ na łatwiejszy dostęp do nich podczas jazdy. Kamera przednia, z funkcją samooczyszczania, pozwala kierowcy łatwiej dostrzec przeszkody przed sobą zarówno na miejskich, jak i off-roadowych drogach.

9-głośnikowy system audio Premium Alpine z subwooforem o mocy 552W, 12-kanałowy wzmacniacz i przenośny bezprzewodowy głośnik Bluetooth zapewnią niekończocą się rozrywkę na najwyższym poziomie. Co z pewnością ucieszy fanów dobrej zabawy, głośnik Bluetooth ma nie tylko odporną na warunki atmosferyczne i kurz obudowę, ale jest też wodoodporny w wodzie o głębokości do 90 cm przez 30 minut. Ponadto może z powodzeniem służyć za ładowarkę USB, a także zostać sparowany z głośnikiem Bluetooth innego Jeepa Gladiatora.

https://youtu.be/as6yqDdKQ-U

Jednostki napędowe w pickupie Jeepa

Pod maską masywnego Jeepa Gladiatora bije zaawansowany silnik disla Euro 6-D Final. To najmocniejsza jednostka w swojej kategorii na europejskim rynku. Potężny 3-litrowy silnik Multijet V6 jest wyposażony w system Stop-Start (ESS) i generuje moc 264 KM przy 3600 obr./mincoraz maksymalny moment obrotowy o wartości 600Nm w zakresie 1400-2800 obr./min. Silnik pickupa Jeepa współpracuje z ośmiostopniową, automatyczną skrzynią biegów. W silniku V6 zastosowano wał korbowy i korbowody z kutej stali, co zapewnia odpowiednią wytrzymałość i trwałość.

Jeep Gladiator na sesji Voyager Group

Jeep Gladiator Trail Rated

Legendarne możliwości terenowe, z jakich znamy modele marki Jeep, oferuje także Jeep Gladiator, dzięki zaawansowanemu napędowi 4×4 Selec-Trac. System ten oferuje aż 5 trybów pracy:

  • 2H – napęd na tylne koła, przeznaczony do jazdy po drogach utwardzonych
  • 4H AUTO – napęd Full-Time na cztery koła, który sprawdza się zarówno podczas jazdy w terenie jak i  po drogach utwardzonych
  • 4H Part-Time – napęd na cztery koła, przeznaczony do jazdy w terenie lub po drogach z luźną nawierzchnią
  • N (neutral) – odłączenie napędu w skrzyni rozdzielczej
  • 4L – napęd na cztery koła z przełożeniem redykcyjnym – do jazdy w trudnym terenie

Jeep Gladiator

Ponadto nowy pickup Jeepa wyposażony został w technologię „shift on the fly” czyli „przełączanie podczas jazdy”, dzięki której kierowca może zmienić napęd z 2WD na 4WD przy prędkości do 72 km/h.  System idealnie sprawdza się na śliskich nawierzchniach jak lód, piasek, błoto czy śnieg.

Jak przystało na prawdziwego Jeepa, również i Gladiator może pochwalić się emblematem „Trail Rated”, które jest potwierdzeniem przejścia najcięższych testów terenowych w obszarach: trakcja, głębokość brodzenia, zwrotność, artykulacja zawieszenia i prześwit. Pozytywne wyniki prób terenowych Gladiatora zapewniają takie elementy wyposażenia terenowego, jak:

  • system napędu 4×4 Selec-Trac o przełożeniu redukcyjnym 2,71:1
  • osłony podwozia oraz hak holowniczy
  • kąty natarcia, zejścia i rampowy wynoszące odpowiednio: 41°, 18,4° i 25° oraz prześwit 25,3 cm
  • opony all-terrain, zamontowane na 17-lub 18-calowych obręćzach kół
  • głębokość brodzenia: 76 cm
  • maksymalna masa przyczepy 2.721 kg i maksymalna ładowność 565 kg.

Jeep Gladiator pickup

Źródło: media.stellantis.com