Wielkanocne Moab Jeep Safari

Wielkanocne Moab Jeep Safari to coroczne spotkanie miłośników Jeepa na wymagających, górskich trasach, organizowane by wspólnie dzielić swoje pasje do jazdy terenowej. Tego roku marka Jeep i zespoły Jeep Performance Parts ponownie połączyły siły, by podczas Moab Jeep Safari podbić serca miłośników marki rewolucyjnymi pojazdami koncepcyjnymi.

Wielkanocne Moab Jeep Safari

Pierwsze Jeep Safari odbyło się w roku 1967 i miało charakter jednodniowego przejazdu szlakami. Z roku na rok przybywało chętnych. Dziś miłośnicy z całego świata zbierają się w Moab na długi weekend jazdy terenowej na jednych z najbardziej wymagających i malowniczych tras off-roadowych. Dziewięciodniowe Wielkanocne Moab Jeep Safari składa się głównie z jednodniowych wycieczek terenowych, z których każda rozpoczyna się w mieście Moab w amerykańskim stanie Utah.  Kulminacja przypada w sobotę wielkanocną (Wielką Sobotę).

Wielkanocne Moab Jeep Safari

7 Wspaniałych na Wielkanocne Moab Jeep Safari

Wymagające trasy Moab są prawdziwym wyzwaniem dla marki, która z powodzeniem wykorzystuje je do testowania swoich modeli zarówno obecnych jak i koncepcyjnych. Doświadczony zespół Jeep Performance Parts potrafi każdemu Jeepowi nadać wyjątkowy i niepowtarzalny charakter. Założony w roku 2012 JPP jest częścią marki Mopar i oferuje entuzjastom wysokiej klasy i jakości akcesoria do ich Jeepów. JPP corocznie przygotowuje specjalne wersje terenowych modeli Jeepów na Wielkanocne Moab Jeep Safari z wykorzystaniem znanych i sprawdzonych akcesoriów terenowych jak m.in. zestaw podnoszenia zawieszenia o 5 cm, który otrzymały wszystkie koncepcyjne pojazdy edycji 2021.

Propozycją na tegoroczną edycję Jeep Safari jest 7 wspaniałych koncepcyjnych pojazdów Jeepa.

Jeep Magneto

Niewątpliwie największym wydarzeniem podczas tegorocznego Jeep Safari jest prezentacja najnowszego, koncepcyjnego Jeepa z napędem akumulatorowym (BEV). Oparty na dwurzędowym Jeepie Wranglerze Rubicon Jeep Magneto wykorzystuje osiowy silnik elektryczny o prędkości 6000 obrotów / minutę. Silnik elektryczny jest połączony z 6-biegową manualną skrzynią biegów, dzięki czemu tworzy unikalny napęd ręczno-elektryczny z suchym sprzęgłem, jak w silniku spalinowym. W porównaniu z silnikiem benzynowym Pentastar 3,6 V6, kompaktowy silnik elektryczny posiada moment obrotowy 370 Nm oraz 285 KM. Kalibracje ustawione podczas jazd testowych pomagają napędowi elektrycznemu odwzorować wrażenia z jazdy V6, nie tylko pod względem momentu obrotowego, ale także pod względem mocy.

Wielkanocne Moab Jeep Safari - Jeep Magneto

Jeepster Beach

W hołdzie dla historycznego Jeepstera na Jeep Safari powstała specjalna wersja modelu – Jeepster Beach, który w połączeniu z osiągami nowoczesnego Jeep Wranglera prezentuje się znakomicie. Delikatnie zmodyfikowane nadwozie Jeepstera, przy zachowaniu oryginalnych chromowanych akcentów, zostało uzpełnione nowoczesnym dwukolorowym lakierem Hazy IPA i Cynk Oxide. Pod maską Jeepstera pracuje zaawansowany technologicznie czterocylindrowy silnik o pojemności skokowej 2l z turbodoładowaniem, który w swojej kalibracji dla pojazdu koncepcyjnego o mocy 340 KM i 500 Nm osiąga o 25 procent większą moc i moment obrotowy niż wersja produkcyjna. Ośmiobiegowa automatyczna skrzynia biegów w połączeniu ze skrzynią redukcyjną 4:1 przenosi moc na 35-calowe opony. We wnętrzu Jeepster Beach znajdziemy siedzenia pokryte czerwoną skórą. Zamiast tylnych siedzeń z tyłu świeci chromowany pałąk.

Jeepster Beach 2021

Jeep Red Bare

Jeep Red Bare to kolejna propozycja marki na tegoroczne Safari Jeepa. Trudny teren wymaga równie twardego układu napędowego. Koncepcyjny Jeep Red Bare Gladiator Rubicon opiera się na długiej tradycji ciężko pracujących ciężarówek w połączeniu z legendarnymi możliwościami Jeepa 4×4. Red Bare jest napędzany trzylitrowym doładowanym silnikiem V6 EcoDiesel o mocy 260 KM i momencie obrotowym 442 Nm. Ognistoczerwony Gladiator Red Bare z matową czarną grafiką ze złotymi akcentami prezentuje się znakomicie. Czarny miękki dach i półdrzwiczki zapewniają maksymalną swobodę na świeżym powietrzu. We wnętrzu znajdziemy czarne skórzane fotele Katzkin z czerwonymi przeszyciami i czerwonymi flanelowymi wstawkami. Deska rozdzielcza z tą samą flanelową osłoną nadaje wnętrzu niezwykłe i rustykalne wykończenie.

Gladiator Red Bare

Jeep Orange Peelz

Napędzany silnikiem Pentastar V6 3,6 o mocy 285 KM i momencie obrotowym 352 Nm Jeep Orange Peelz to kolejny koncepcyjny pojazd marki. Oparty na dwudrzwiowym Wranglerze, jest hołdem dla długoletniego stylu życia, polegającego na zabawie i wolności na świeżym powietrzu, dzięki któremu Wrangler stał się ikoną na świecie. Prototypowe półdrzwi firmy JPP, hardtop bez okien i zdejmowany, jednoczęściowy przesuwany szklany dach Freedom Top to cechy charakterystyczne tego koncepcyjnego pojazdu. Całość podkreśla czarna matowa grafika na całej linii paska oraz zabytkowe emblematy Jeepa w tym samym kolorze z boku za przednimi błotnikami, które dodatkowo podkreślają przyciągający wzrok kolor nadwozia Orange Peelz. Dwa terenowe reflektory LED firmy JPP, zamontowane u podstawy słupków A zapewniają strumień świetlny 4800 lumenów każdy. Przednia szyba Mopar wykonana ze szkła Corning Gorilla Glass zapewnia dodatkową ochronę przed odpryskami i pęknięciami podczas jazdy. Stalowy zderzak z pałąkiem ochronnym jest wyposażonyw w wyciągarkę linową JPP Rubicon o sile uciągu 3,6 tony. Całość dopełnia oryginalne wnętrze w kratkę.

Jeep Orange Peelz

Jeep Farout

Jeep Farout to koncepcyjny Jeep, który jeździ wszędzie i przenosi eksplorację terenu na wyższy poziom. Jako dodatek do pojazdu koncepcyjnego Wayout 2019, Jeep Farout jest prawdziwym pojazdem lądowym, który wykorzystuje ładowność Jeepa Gladiatora i 3.0 V6 EcoDiesel. Główną cechą tego w pełni funkcjonalnego pojazdu koncepcyjnego jest starannie dopasowany, nadający się do indywidualnego użytku namiot dachowy AT Overland Equipment Habitat ™. Przestronną rezydencję rekreacyjną o długości prawie 4,9 m i wysokości 2,3 m można otworzyć i zamknąć w kilka sekund. Po rozpakowaniu może wygodnie pomieścić do czterech osób. Farout oferuje ciepłe, zachęcające wnętrze z drewnianymi panelami i miękkim oświetleniem, w pełni funkcjonalną lodówkę i kuchenkę, a także wiszące schowki, wbudowane siedzenia i stół.  Wnętrze kabiny pasażerskiej Farout jest hołdem dla mody i stylu outdoorowego z ciemnymi przydymionymi skórzanymi siedzeniami, pomarańczowymi szwami i flanelowymi panelami w kratę. Stonowany kolor nadwozia Earl został wzbogacony turkusowymi akcentami na masce i haku holowniczym. Dopełnieniem są 37-calowe opony terenowe oraz 5,4 tonowa wyciągarka firmy Warn, zamontowana na stalowym zderzaku. Zintegrowany system bagażników dachowych umożliwia transport sprzętu.

Jeep Gladiator Farout Concept

Jeep Wrangler Rubicon 392

Jeep Wrangler Rubicon 392 znany jako koncepcyjny Wrangler Rubicon z silnikiem V8 jest na dobrej drodze do produkcji seryjnej. Sercem pojazdu jest 6,4 litrowy silnik V8 o mocy 485 KM i momencie obrotowym 644 Nm. Pod poszerzonymi błotnikami znajdują się 17-calowe koła z zabezpieczeniem typu beadlock w 37-calowych oponach terenowych. Dopełnieniem możliwości terenowych są rury ochronne Mopar i stalowe zderzaki z wyciągarką linową oraz stalowa osłona podłogi.

Jeep Wrangler Rubicon 392

Jeep Top Dog

Ciekawą propozycją nie tylko dla miłośników 4 kółek ale i rowerów terenowych jest Jeep Top Dog. Ten koncepcyjny Jeep to sprytnie przekształcony Jeep Gladiator. W modelu tym w standardowej przestrzeni ładunkowej Gladiatora zastosowano system schowków. Szuflady po stronie pasażera mieszczą narzędzia i sprzęt dla rowerzystów górskich. Ponadto pojazd posiada zewnętrzne włączniki światła i złącza zasilania. Po stronie kierowcy znajduje się lodówka na baterie i elektryczny grill do hot dogów. Konstrukcje wsporcze Rhino, umiejscowione nad kabiną pasażerską zapewniają miejsce na narzędzia i sprzęt. Na szczycie konstrukcji nośnej dwa stojaki zapewniają bezpieczny transport rowerów górskich na szlaki. Dostęp do bagażników zapewnia wyciągana drabina. Podniesione zawieszenie z 17-calowymi kołami w 37-calowych oponach oraz wyciągarka Rubicon o sile uciągu 3,6 ton z 30,5 metrową liną syntetyczną Spydura pozwolą bez przeszkód pokonać każdą przeszkodę.

Jeep Top Dog

 

_____________

źrodło: stellantismedia

 

Komentarze