TAJEMNICE DYNAMIKI JAZDY ALFA ROMEO

Pierwszy raz w historii Alfa Romeo ujawniła sekrety swojej słynnej dynamiki jazdy w modelach Giulia i Stelvio.

Dynamiczna jazda Alfa Romeo

Top-down

Wydarzenie miało miejsce w Ośrodku Badawczym FCA w Balocco w ramach czterech kompleksowych warsztatów technicznych oraz sesji na torze, które pozwoliły przetestować innowacyjne rozwiązania technologiczne dostępne w samochodach Alfa Romeo. Testom zostały poddane dwa modele Alfy Romeo: Giulia o nadwoziu sportowego sedana oraz Stelvio, model klasy SUV. To właśnie Giulia i Stelvio Quadrifoglio , prezentujące najwyższy poziom osiągnięć konstrukcyjnych Alfy Romeo, były pierwszymi modelami, dla których zostały opracowane te wyrafinowane systemy, które następnie zastosowano w pozostałych modelach. Filozofią marki jest niepowtarzalna formuła „top-down” , którą cechuje zachowanie właściwej równowagi pomiędzy wyjątkowym włoskim designem, nowoczesnymi silnikami, idealnym rozłożeniem mas, innowacyjnymi rozwiązaniami technicznymi oraz doskonałym stosunkiem masy do mocy. Precyzyjny układ kierowniczy , reakcja na pedał przyspieszenia, a także bezpośrednie reakcje skrzyni biegów i hamulców sprawiają, że siadając za kierownicą Stelvio lub Giulii wkraczamy w inny wymiar. Jeśli dodamy do tego napęd na tył 4×4 zapewniający wysokie osiągi i niebywały komfort jazdy, otrzymujemy ekscytujące doznania podczas jazdy satysfakcjonujące najbardziej wymagających kierowców.

Q4

Warsztaty oraz sesje na torze, odkrywające tajniki dynamicznej jazdy Giulii i Stelvio skupione były na innowacyjności napędu Q4 z technologia 4×4, który został stworzony, aby zapewnić maksymalny poziom osiągów, oszczędności i bezpieczeństwa. Krótko mówiąc, system Q4 Alfy Romeo ma wszystkie zalety napędu 4×4, gwarantując jednocześnie niskie spalanie oraz szybszą reakcję. Uwaga skupiona była również na ekskluzywnym, opatentowanym przez Alfę elektro-mechanicznym systemie Integrated Brake System ( IBS), czyli systemie łączącym kontrolę stabilności z tradycyjnym wspomaganiem hamulców, gwarantującym natychmiastową reakcje hamulca, rekordowo krótką drogę hamowania oraz optymalizacje obciążeń.

Active Torque Vectoring

Ogromnym zainteresowaniem cieszył się jeden z najbardziej zaawansowanych systemów technologicznych opracowanych przez inżynierów Alfy Romeo -Active Torque Vectoring .To najnowsza technologia pozwalająca uzyskać maksymalne właściwości jezdne sportowego samochodu. System umożliwia tylnemu mechanizmowi różnicowemu odrębne sterowanie momentem dla każdego z kół, poprawiając napęd i osiągi. Dzięki temu, napęd sprawdza się również w warunkach niskiej przyczepności. Pozwala to prowadzić samochód bezpiecznie przy dużych prędkościach i w każdych warunkach pogodowych. Alfa Active Torque Vectoring jest zarządzany przez Chassis Domain Control, stanowiący „mózg” samochodu, kontrolujący całą jego elektronikę pokładową. System ten zarządza działaniem różnych elementów, takich jak zaawansowany selektor Alfa DNA Pro, Torque Vectoring,Q4, Active Aero Splitter, aktywne zawieszenie- i przydziela każdemu z nich zadania, aby zoptymalizować osiągi i zwiększyć przyjemność i komfort jazdy.

Alfa TM Link

Jazda Alfą Romeo dostarcza niepowtarzalnych i niezapomnianych wrażeń, co jest zasługą opatentowanego przez Alfę systemu zawieszeń. Na osi przedniej znajduje się czterowahaczowe zawieszenie z pół-wirtualną osia skrętną. Pozwala to kierowcy na wykonywanie szybkich i precyzyjnych skrętów, dzięki niebywałej przyczepności kół do podłoża i poczuciu pełnej kontroli. Na osi tylnej, Giulia i Stelvio wyposażone są w nowy Alfa TM link, system multilink wykonany z aluminium.
Od początku swojej historii, Alfa Romeo charakteryzuje się sportowym DNA, który jest dedykowany torom wyścigowym i wyścigom. Klient, który zasiada za kierownicą Alfy, musi zawsze mieć wrażenie i świadomość, że prowadzi samochód o wysokich osiągach, który wyróżnia się na tle jego bezpośrednich konkurentów ze względu na bardziej sportowy charakter.

 

Sportowe_DNA Alfy Romeo

Facebook Comments