Silniki benzynowe w nowym Jeepie Grand Cherokee

Pentastar V6

Innowacje zmieniają bieg rzeczy, służą doskonałości, podnoszą poprzeczkę wydajności, wznoszą na nowy poziom prestiżu i dbają o środowisko, nic więc dziwnego, że silniki benzynowe w nowym Jeepie Grand Cherokee ponownie zachwyciły wydajnością, mocą i szacunkiem dla ekologii.

Jeep Grand Cherokee to pierwszy pojazd napędzany przez nową jednostkę benzynową Pentastar V6 o pojemności 3,6 litra skonstruowaną przez Chrysler Group. Współpracując z ośmiobiegową skrzynią biegów unowocześniona generacja silnika zapewnia jeszcze lepsze osiągi i o 5% niższą emisję CO2, a także mniejsze zużycie paliwa. 10,4 l/100 km w ponad 3 litrowym silniku robi wrażenie. Sporo zabawy i mnóstwo możliwości gwarantuje moc – 286 KM przy 6350 obr/min i moment obrotowy 347 Nm przy 4300 obr/min. Silnik Pentastar to synonim niezwykłej wytrzymałości – skonstruowano go w oparciu o podwójne wałki rozrządu w głowicach cylindrów, a jego kadłub o kącie rozchylenia 60 stopni wylewany jest z wysokociśnieniowego odlewu aluminiowego.

Jeep Grand CherokeeDla tych, którzy uważają, że 286 KM pod maską to trochę za mało Jeep przygotował legendarny silnik benzynowy Hemi® V8 o pojemności 5,7 litra. Jego moc maksymalna to 352 KM przy 5200 obr/min, a moment obrotowy 520 Nm przy 4200 obr/min. Zużycie paliwa dzięki zmiennej pojemności czynnej – systemowi MDS to tylko 13 l/100 km. Jak to możliwe? System MDS w sposób niezauważalny zmienia tryb pracy z ośmiocylindrowego na równie płynny czterocylindrowy, kiedy wyczuwa, że zapotrzebowanie na moc maleje lub zachowuje się zupełnie odwrotnie, gdy potrzebuje tej siły więcej.

468 KM przy 6250 obr/min i moment obrotowy 624 Nm przy 4100 obr/min, przyspieszenie od 0 do 100 km/h ze startu stojącego w 5 sekund, prędkość maksymalna 257 km/h, trzydziestopięciometrową drogą hamowania od 100 do 0 km/h – takie parametry może zapewnić tylko silnik benzynowy V8 Hemi® o pojemności 6,4 litra, a zastosowana w niej technologia Fuel Saver to przyjaciółka natury – oszczędza paliwo, zawsze gdy jest to możliwe dezaktywując cztery z ośmiu cylindrów w sytuacjach, gdy tak duża moc nie jest konieczna.

W nowym Jeepie Grand Cherokee w trosce środowisko został wprowadzony tryb ECO, który zmniejsza zużycie paliwa poprzez automatyczną modyfikację zmiany biegów w 8-biegowej skrzyni biegów i konwertora momentu obrotowego, tak, aby działały one jeszcze bardziej efektywnie niż dotychczas.

Komentarze