Renegade i Compass MHEV e-Hybrid

Wprowadzenie nowych wersji hybrydowych dla Jeepów Renegade i Compass – MHEV e-Hybrid zaplanowane jest na marzec 2022.

Jeep Renegade & Compass MHEV e-Hybrid

Dzięki nowej technologii hybrydowej  modele e-Hybrid stanowią nową alternatywę w segmencie samochodów z napędem na przednie koła. Klienci bowiem nie muszą zmieniać przyzwyczajeń związanych z prowadzeniem samochodu i mogą cieszyć się wrażeniami z jazdy hybrydowej. Wszystko za sprawą napędowi elektrycznemu, dostępnemu podczas ruszania, przy niskich prędkościach oraz podczas manewru parkowania.

Hybrydowo-elektryczny układ MHEV e-Hybrid

W nowych modelach Jeep MHEV e-Hybrid debiutuje zaawansowany układ hybrydowy z nowym, czterocylindrowym silnikiem benzynowym turbo o pojemności 1,5 litra z rodziny „Global Small Engine” o mocy 130 KM i 240 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Układ hybrydowy zestawiony jest z nową, 7-biegową, dwusprzęgłową, automatyczną skrzynią biegów 7HDT300. Układ napędowy obejmuje wbudowany 48-woltowy silnik elektryczny o mocy 15 kW (20 KM) i momencie obrotowym 55 Nm.

Dzięki nowemu układowi napędowemu, modele hybrydowe zapewniają wszechstronne i relaksujące wrażenia z jazdy, a poszczególne funkcje (tzw. funkcje EV) pozwalają na poruszanie się w trybie elektrycznym.

Jeep Compass MHEV e-Hybrid

Dzięki technologii e-Hybrid pojazd jest gotowy do jazdy od razu po włączeniu, z wykorzystaniem trybu elektrycznego EV, bez konieczności uruchamiania silnika spalinowego. Nowe Jeep Renegade i Compass e-Hybrid mogą pracować w różnych wariantach jazdy, korzystając wyłącznie z silnika elektrycznego (i przy wyłączonym silniku benzynowym). Jest to możliwe dzięki tzw. „EV capabilities”, czyli szerokiej gamie elektrycznych trybów pracy:

  • e-Launch – uruchamianie samochodu wyłącznie za pomocą silnika elektrycznego, podczas startu lub ponownego ruszania np. na światłach.
  • e-Creeping – silnik elektryczny zapewnia możliwość ruszenia, zwykle spotykaną w pojazdach z automatyczną skrzynią biegów, dla prędkości od 0 km/h do prędkości uzyskiwanej przy wolnych obrotach silnika benzynowego na pierwszym biegu lub biegu wstecznym np. podczas manewrowania.
  • e-Queueing – samochód może poruszać się w korku ulicznym, stając i ruszając w trybie całkowicie elektrycznym.
  • e-Parking – ułatwienie manewrów parkowania, które mogą być wykonywane wyłącznie przy użyciu napędu elektrycznego, aby zapewnić praktyczną i cichą jazdę.

Maksymalny zasięg silnika elektrycznego wynosi ok. 3 km przy prędkości 50 km/h.

Jeep Compass MHEV e-Hybrid

Funkcje łączności i bezpieczeństwa w Jeepach e-Hybrid

Technologia zastosowana w Jeepach Renegade i Compass oferuje różne tryby jazdy, aby zapewnić kierowcy niezwykłe wrażenia z jazdy hybrydowej. Systemem hybrydowym można zarządzać za pomocą stron Hybrid Pages, dzięki którym kierowca może monitorować przełączanie między napędem spalinowym, a elektrycznym. Pondato może przeglądać historię jazdy ze szczegółami dotyczącymi zużycia energii elektrycznej i benzyny.

System multimedialnu Uconnect NAV zapewnia zaawansowaną łączność pokładową i bezprzewodową integrację z Apple CarPlay i Android Auto. Zainstalowany Ucconect Box zapewnia z kolei dostęp do usług Uconnect Service oraz do szeregu funkcji dostępnych za pomocą różnych touchpointów, jak aplikacja mobilna „My Uconnect”, smartwatch, strona internetowa, przyciski na konsoli górnej czy asystenci głosowi.

O bezpieczeństwo kierowcy i pasażerów zadbają natomiast zaawansowane systemy, które są dostępne już w standardowej wersji, jak: system rozpoznawania znaków drogowych, inteligentny asystent prędkości, system kontroli zmęczenia kierowcy czy system awaryjnego hamowania z funkcją wykrywania pieszych i rowerzystów.

Jeep Renegade

Źródło: media.stellantis