Nowy Jeep Cherokee, nowy design i technologia cz.II

Nowy Jeep Cherokee oferuje nowy poziom legendarnych możliwości terenowych marki, zapewniając przy tym doskonały komfort jazdy niezależnie od pogody i nawierzchni.

Nowy Jeep Cherokee i jego innowacyjne systemy napędu

Nowa generacja Jeepa Cherokee dostępna jest w konfiguracji napędu zarówno 4×2 jak i 4×4. Legendarny system napędu 4×4 dostępny jest w 3 innowacyjnych systemach. Nowy Jeep Cherokee to również pierwszy SUV klasy średniej dostępny z 9-stopniową automatyczną skrzynią biegów oraz automatycznie odłączanym napędem osi tylnej, gdy funkcjonalność 4×4 nie jest potrzebna (celem obniżenia strat energii).

Jeep Cherokee Trailhawk

1. Jeep Active Drive I

Ten rodzaj napędu oferowany jest w wersjach modelowych Jeep Cherokee Longitude i Limited. Posiada w pełni automatyczny jednobiegowy moduł transferu mocy (PTU), który zapewnia płynną jazdę, niezależnie od tego, czy kierowca korzysta z napędu 4×4 czy nie, przy dowolnej prędkości jazdy. Układ Active Drive I nie wymaga ingerencji ze strony kierowcy i samoczynnie koryguje zjawisko znoszenia podczas dynamicznej jazdy. System wykorzystuje zrównoważony rozdział momentu obrotowego z systemem kontroli trakcji. Napęd 4×4 jest włączany za pomocą w pełni zmiennego mokrego sprzęgła w obudowie mechanizmu różnicowego tylnej osi, które zapewnia odpowiednie przeniesienie momentu obrotowego w każdych warunkach, również na podłożu o niskiej przyczepności, podczas agresywnego ruszania czy dynamicznej jazdy.

2. Jeep Active Drive II

System ten dostępny jest w wersji modelowej Jeep Cherokee Limited i obejmuje dwubiegowy moduł PTU, umożliwiający kontrolę rozdziału momentu obrotowego oraz reduktor terenowy. W trybie 4-Low system umożliwia zblokowanie przedniej i tylnej osi w celu zwiększenia mocy przy niskich prędkościach jazdy oraz zwiększenia siły pociągowej. Przełożenie reduktora terenowego wynosi 2,92:1. Zmiana przełożenia pozwala na zwiększenie zdolności pokonywania wzniesień oraz powolnej jazdy w trudnych warunkach terenowych. System współpracuje również z systemem Selec-Terrain, umożliwiając efektywną modyfikację rozdziału momentu obrotowego, jednocześnie monitorując przeniesienie napędu oraz system ESC i przenosząc na koła w celu zapewnienia maksimum przyczepności. System obejmuje również system kontroli zjazdu Hill Descent Control.

3. Jeep Active Drive Lock

Układ ten dostępny jest wyłącznie w wersji modelowej Jeep Cherokee Trailhawk i łączy w sobie wszystkie zalety systemu Jeep Active Drive II z dodatkową możliwością blokowania tylnego mechanizmu różnicowego w celu zwiększenia mocy dostępnej na kołach przy niskich prędkościach jazdy, podczas pełzania po skałach lub w trudnych warunkach terenowych. Blokadę tylnego mechanizmu różnicowego można aktywować ręcznie w każdym trybie reduktora terenowego. Blokada włączy się automatycznie w niektórych trybach Selec-Terrain (Rock – skały), w celu optymalizacji własności trakcyjnych. Jeep Active Drive Lock obejmuje system kontroli zjazdu (Hill Descent Control) i wjazdu (Hill Ascent Control).

Jeep Cherokee Trailhawk

4. System zarządzania trakcją w Nowym Jeepie Cherokee

Wszystkie trzy innowacyjne systemy napędu 4×4 skojarzone są z systemem zarządzania trakcją Jeep Selec-Terrain, działającym w czterech trybach: Auto, Snow (śnieg), Sport i Sand/Mud (piach/błoto), piąty tryb Rock (skały) dostępny jest w wersji Trailhawk. System Selec-Terrain zaprojektowano w celu optymalizacji napędu 4×4 dla uzyskania doskonałej kontroli trakcji i osiągów. Pozwala on kierowcy, za pomocą przełącznika, na dokonanie wyboru ustawienia jazdy szosowej i terenowej.

5. System Selec-Speed Control

Ta ekskluzywna funkcja dostępna jest w modelu Cherokee Trailhawk i pozwala pokonywać wzniesienia o dużym stopniu nachylenia z minimalnym udziałem kierowcy dzięki dwóm trybom: kontroli wjazdu (Hill Ascent Control) i kontroli zjazdu (Hill Descent Control). Dzięki tej funkcji kierowca może maksymalnie skupić się na prowadzeniu pojazdu podczas jazdy w terenie.

6. 9-stopniowa automatyczna skrzynia biegów w Nowym Jeepie Cherokee

Nowa skrzynia biegów jest montowana z 170-konnym turbodoładowanym silnikiem wysokoprężnym o pojemności 2 litrów i w modelach benzynowych Jeepa Cherokee. Umożliwia niezwykle płynną zmianę przełożeń i ich szeroki wybór, umożliwiający optymalizację przyspieszeń, zmniejszenie emisji spalin i obniżenie zużycia paliwa. Zmiana biegów odbywa się w sposób praktycznie niezauważalny dzięki proporcjonalnemu doborowi przełożeń.

Jeep Cherokee wnętrze

Znakomita charakterystyka jezdna Jeepa Cherokee w warunkach szosowych to efekt ciężkiej pracy zespołu konstruktorów Jeepa. Jeep Cherokee ewoluował w całkowicie nowy pojazd stanowiący doskonały wyraz podstawowych wartości marki: swobody, autentyczności, przygody i pasji.

Jeżeli chcecie przeczytać o innowacyjnych systemach bezpieczeństwa w Nowym Jeepie Cherokee, silnikach i rozrywce zapraszamy do odwiedzania naszego bloga. Kolejne artykuły już wkrótce.

Jeep Cherokee Trailhawk

Jeep Cherokee Trailhawk

Zobacz także:Nowy Jeep Cherokee, nowy design i technologia cz. 1

Komentarze