Nowa Mazda CX-60 PHEV

Mazda od zawsze wierzy, że samochody to znacznie więcej niż tylko kawałki blachy. Wierząc, że każdy samochód ma swoją duszę, projektanci Mazdy tworzą pojazdy, z którymi każdy kierowca z łatwością nawiążę więź. Z myślą o Klientach, którzy chcą podążać z duchem czasu, a jednocześnie pozostają wierni swoim wartościom i nie rezygnują z tego, co kochają najbardziej powstała nowa Mazda CX-60. Model, w którym przemyślana stylistyka, inspirowana koncepcją KODO – Dusza Ruchu, połączona z eleganckimi liniami nadwozia masywna sylwetka, pod którą ukrywa się potężny silnik z napędem na tylną oś (tzw. układ FR) wraz z minimalistycznym wnętrzem tworzą idealnie skomponowaną całość.

Nowa Mazda CX-60

Nowa Mazda CX-60

Nowa Mazda CX-60 wkracza na europejski rynek pojazdów SUV z napędem pełnej hybrydy typu plug-in z możliwością ładowania akumulatora z gniazdka. Jest to pierwszy tego typu pojazd w wydaniu Mazdy. Połączenie pracy silników benzynowego i elektrycznego składa się na łączną moc systemową 327 KM / 241 kW i 500 Nm moment obrotowy. Jeśli chodzi o osiągi, to są one równie imponujące. Mazda CX-60 PHEV może przyspieszać od 0 do 100 km/h w zaledwie 5,8 sekundy, a jej elektryczna prędkość maksymalna wynosi 200 km/h. Pracując wyłącznie na silniku elektrycznym średnie zużycie paliwa w cyklu mieszanym wynosi 1,5l / 100 km. Mazda CX-60 e-Skyactiv PHEV może pokonać dystans 60 km w trybie napędu czysto elektrycznego, przy prędkości do 100 km/h. Oczywiście zasięg Mazdy CX-60 w trybie elektrycznym uzależniony jest sposobu jazdy kierowcy, warunków drogowych i atmosferycznych.

Mazda CX60 PHEV

Wnętrze Mazdy CX-60

Eleganckie wnętrze Mazdy CX-60 o jakości premium wprowadza ideę Kaichou – pierwiastek harmonii, łączący różne materiały i faktury, jak drewno klonowe, skórę Nappa, japońskie tkaniny i chromowane detale oraz Musubu – sztukę łączenia elementów, która była inspiracją dla unikatowego przeszycia materiału na desce rozdzielczej.

Wnętrze Mazdy CX-60

We wnętrzu Mazdy CX-60 dominuje szeroka deska rozdzielcza z motywem długich i ciągłych linii, tworzących spójność z liniami biegnącymi od tylnych bocznych okienek przez cała szerokość drzwi. Siedzenia nowej Mazdy CX-60 zaprojektowane są wyżej by zapewnić lepszą widoczność. Kierowca ze swojego miejsca ma w polu widzenia całą maskę, której kształt został zaprojektowany tak, by kierowca mógł łatwiej orientować się, gdzie kończy się przednia krawędź pojazdu. W kokpicie kierowcy znajdują się trzy główne obszary wyświetlania wiadomości: zestaw cyfrowych wskaźników za kierownicą, duży wyświetlacz head-up na przedniej szybie oraz centralny ekran systemów informacji i rozrywki o przekątnej 12,3 cala.

W tylnym rzędzie siedzeń jest dość miejsca, by nawet pasażerowie o pokaźnych rozmiarach mogli zająć wygodną i stabilną pozycję siedzącą. Duży, panoramiczny dach (dostępny w wersjach z pośrednim i wysokim poziomem wyposażenia) oraz dyskretne, białe oświetlenie ambientowe tworzą wyrafinowany klimat wnętrza, zwłaszcza podczas jazdy nocą.

Pojemność bagażnika włącznie ze schowkiem wynosi aż 570 litrów, a po rozłożeniu tylnej kanapy nawet do maksymalnie 1726 litrów. Opcjonalnie Mazda CX-60 może zostać wyposażona w elektrycznie podnoszoną tylną pokrywę bagażnika, którą użytkownik może otworzyć i zamknąć nieznacznym ruchem nogi.

CX-60

Bagażnik CX-60

Technologia i bezpieczeństwo

Mazda CX-60 wyposażona jest w najnowszą wersję systemu multimedialnego Mazda Connect, który działa szybciej, ma udoskonaloną grafikę i jakość dźwięku oraz wbudowany czujnik położenia 3D i funkcję wyszukiwania słów, pomagającą znaleźć miejsce docelowe w nawigacji za pomocą kombinacji słów kluczowych.

Najnowsza wersja aplikacji MyMazda jest dostępna bezpłatnie w sklepach Apple App oraz Google Play. Różne funkcje z zakresu komfortu czy bezpieczeństwa pomagają m.in. zlokalizować zaparkowany samochód, zamknąć zdalnie drzwi samochodu czy sprawdzić informacje związane z obsługą pojazdu, jak ilość paliwa w zbiorniku czy ciśnienia w oponach.

Za pomocą funkcji Mazda Assistance centrum obsługi zagrożeń może zdalnie sprawdzić przyczynę ewentualnej usterki i w razie konieczności zapewnić odpowiednie wsparcie lub wysłać pomoc drogową. W przypadku nieautoryzowanego otwarcia drzwi uruchomiony zostaje alarm przeciwkradzieżowy, o czym poinformuje użytkownika aplikacja MyMazda,

Mazda CX-60 spełnia surowe normy bezpieczeństwa i-Activesense i wyposażona jest w systemy wspomagające kierowcę, zapewniające aktywne bezpieczeństwo na najwyższym poziomie. Najważniejsze z nich to: funkcja nieograniczonej widoczności ze zmodyfikowaną wersją kamer 360 st., układ kontroli zjazdu ze wzniesień, który pomaga w pokonywaniu stromych wzniesień o śliskiej lub nierównej nawierzchni, system rozpoznawania znaków drogowych czy inteligentny system wspomagania hamowania w mieście z funkcją wykrywania pieszych i rowerzystów.

Panoramiczny dach w Maździe

Wyposażenie

Decydując się na zakup Mazdy CX-60 mamy do wyboru aż cztery wersje wyposażenia: podstawową Prime-Line, pośrednią Exclusive-Line oraz dwie wysokie: Homura i Takumi.

Nowością w modelu CX-60 jest lakier – biel Rhodium White. Jest to trzeci kolor, obok czerwieni Soul Red Crystal i szarości Machine Gray, uzyskiwany techniką natryskową Takuminuri. Inspirację do jego stworzenia stanowił minimalizm „mniej znaczy więcej” i koncepcja „nicości” zaczerpnięta z filozofii Zen.

Decydując się na Mazdę CX-60 mamy do wyboru osiem kolorów nadwozia: Jet Black, Deep Crystal Blue, Sonic Silver, Platinum Quartz, Arctic White, Rhodium White, Machine Grey i Soul Red Crystal. Mazda może być wyposażona w koła na felgach z lekkich stopów o średnicy 18 lub 20 cali.

CX-60 Rhodium White

Układ napędowy Mazdy CX-60 obejmuje trzy nowe silniki: pierwszą w wydaniu Mazdy jednostkę PHEV, czyli czterocylindrowy silnik benzynowy o pojemności 2,5 litra e-Skyactiv G z napędem hybrydowym oraz dwa rzędowe silniki sześciocylindrowe: diesel e-Skyactive D o pojemności 3,3 litra o dwóch różnych poziomach mocy i benzynowy e-Skyactiv X o pojemności 3,0 litra. Wszystkie trzy jednostki napędowe współpracują z nową, ośmiobiegową, automatyczną skrzynią biegów i z systemem i-Activ All-Wheel Drive – napędu na cztery koła. Silnik Diesla e-Skyactiv D i silnik benzynowy e-Skyactiv X mogą również występować jedynie z napędem na tylne koła. Ponadto wychodząc naprzeciw oczekiwaniom użytkowników Mazda CX-60 umożliwia holowanie przyczepy o masie do 2 500 kg.

Rodzinny SUV

 

Szczegółowe informacje o wyposażeniu modelu i cennik do pobrania tutaj.

Materiały i zdjęcia portal Mazda