Jeep na zboczach Etny

, Jeep na zboczach Etny

W emocjonującej dwudniowej wyprawie wzięły udział 33 samochody marki Jeep: od Jeepa Renegade poprzez Jeepa Cherokee i Grand Cherokee do Wranglera. Impreza została zorganizowana pod nazwą „Jeep® Experience Days”, na wzór amerykańskiego „Easter Jeep Safarii” i była doskonałą okazją do przetestowania potencjału terenowego Jeepów w naturalnych warunkach: błoto, skały, woda i piach.

Pierwszego dnia samochody Jeepa wyruszyły z Katanii, aby dotrzeć najpierw pod zbocza Etny, największego, aktywnego wulkanu w Europie i drugiego wśród najaktywniejszych wulkanów na świecie, a następnie wspiąć się wysokość 1900 metrów. Składająca się aktualnie z 300 kraterów Etna ma swój najwyższy krater na wysokości około 3340 metrów, natomiast na jej zboczach, dzięki wyjątkowej żyzności gleby i lokalnego mikroklimatu, uprawia się między innymi winorośl, oliwki, drzewa owocowe, orzechy laskowe i pistacjowe.

, Jeep na zboczach Etny

Na tym pierwszym odcinku, w większości prowadzącym krętymi drogami, goście mogli podziwiać piękno Parku Krajobrazowego Etny, który rozciąga się na obszarze 59.000 hektarów i można z niego korzystać o każdej porze roku: na wiosnę i na jesień to idealne miejsce do uprawiania wysokogórskiego trekkingu i podziwiania Zatoki Katanii, Taorminy oraz wybrzeża Kalabrii; w zimie natomiast, kiedy Etna pokryta jest śniegiem od wysokości 1000 metrów w górę, można korzystać ze stacji narciarskich.

Pierwszy dzień zakończył się zmierzeniem się z „lekką” trasą off-roadową, idealną dla „miłośników wolności”, którzy reprezentują zdecydowaną większość Klientów Jeepa. Są to osoby, które prowadzą aktywny tryb życia, z pewnością nie są to „ekstremalni rajdowcy”, ale wiedzą, że w razie potrzeby mogą liczyć na prawdziwego SUV-a, wyposażonego w legendarne system 4×4 Jeep, łatwe w obsłudze w każdej sytuacji, również w przypadku nieoczekiwanej śnieżycy czy nagłej burzy.

, Jeep na zboczach Etny

Wieczorem goście dojechali do bazy zlokalizowanej w okolicach Castello di Donnafugata, rezydencji sycylijskiej szlachty z XVII wieku i ostatnio miejsca nagrywania serialu telewizyjnego pod tytułem Komisarz Montalbano oraz filmu Lampart, nagrodzonego Złotą Palmą na 16. Festiwalu w Cannes. W resorcie o tej samej nazwie, otoczonym drzewami chleba świętojańskiego i oliwnymi, uczestnicy mogli podziwiać „zMOPARyzowane” samochody, to znaczy auta powstałe we współpracy pomiędzy Moparem a Jeepem, zapoczątkowanej w 1987 roku, które łączą wyróżniający się wygląd z legendarnymi możliwościami amerykańskiej marki. Można było zobaczyć trzy pojazdy koncepcyjne zbudowane na bazie Wranglera, nazwane Rubicon Sunriser, Rubicon Stealth i Sahara Black Revenge i wyposażone w akcesoria Mopar nadające się do najbardziej ekstremalnej jazdy terenowej oraz cztery samochody – modele Cherokee, Renegade Trailhawk i Wrangler Rubicon – również wyposażone w części Mopar, przeznaczone do spędzania wolnego czasu i aktywności na świeżym powietrzu.

Następnego dnia karawana Jeepa skierowała się w stronę rezerwatu naturalnego w dolinie rzeki Irminio, gdzie została poddana różnym próbom, przemierzając ekstremalną, malowniczą trasę off-roadową pośród błotnych i skalistych terenów, poprzecinanych strumykami i rzekami. Jest to od zawsze naturalne otoczenie Jeepa, który nadal pozostaje wzorcem dla „miłośników przygody”, tych, którzy zapuszczają się w najbardziej niedostępne miejsca, obdarzając zaufaniem markę, która stworzyła kategorię samochodów terenowych i stała się prekursorem prawie wszystkich aktualnie istniejących segmentów SUV. Zresztą, wszystkie modele Jeepa mogą pochwalić się doskonałą sztywnością skrętną, która przekłada się na perfekcyjne trzymanie się drogi podczas jazdy off-roadowej. Poza tym, dzięki zastosowaniu ultra lekkich materiałów, całkowita masa pojazdu jest niska, co sprzyja wysokim osiągom i niskiemu spalaniu.

, Jeep na zboczach Etny

, Jeep na zboczach Etny

Po pokonaniu trasy w Valle dell’Irminio, karawana Jeepów skierowała się w kierunku Eremo della Giubiliana, na południu Ragusy wśród wapiennego płaskowyżu Monti Iblei i plantacji ceratonii znanej pod nazwą chleba świętojańskiego, gdzie impreza Jeep „You Don’t Drive it. You Live it!” zakończyła się niesamowitym pokazem mocy i prędkości. Bohaterem był Grand Cherokee SRT – wyposażony w silnik HEMI V8 o pojemności 6,4 litra i mocy 468 KM z ośmiostopniową, automatyczną skrzynią biegów – prowadzony przez zawodowego kierowcę na pasie do lądowania dla samolotów prywatnych, osiągając prędkość 250 km/h i przyspieszenie od 0 do 100 km w zaledwie 5 sekund: był to najlepszy dowód tego, jak SUV Jeep może być wykorzystany wszędzie, także na pasie do lądowania.

W Eremo della Giubiliana, oprócz osiągów Grand Cherokee SRT, goście mogli poznać z bliska kilka fascynujących samochodów pokazowych Jeepa: Renegade „Montreaux Jazz Festival”, przygotowany wspólnie z Garage Italia Custom z okazji słynnego festiwalu muzycznego oraz Renegade „Harley Rat Rod” wraz, z którym marka Jeep, drugi raz z rzędu, sponsoruje najważniejsze imprezy Harley Davidson w regionie EMEA. I wreszcie element łączący samochody pokazowe i samochody z bieżącej produkcji, Cherokee „Night Eagle” zaprezentowany podczas Salonu Samochodowego we Frankfurcie, jako samochód pokazowy, zmieniony w serię specjalną o ograniczonej liczbie egzemplarzy na rynek europejski. I po raz pierwszy modelowi Cherokee „Night Eagle” towarzyszyła seria specjalna Renegade „Night Eagle”, wyprodukowana również, jako edycja limitowana.

, Jeep na zboczach Etny

, Jeep na zboczach Etny

źródło artykułu: jeeppress.pl