W miejscowości Moab (w stanie Utah) odbyło się tradycyjne spotkanie zorganizowane przez markę Jeep. Gwiazdami tej corocznej imprezy, która odbywa się w scenerii słynnej trasy off-roadowej, przecinającej krainę kanionów, zwaną Canyonland, udział wzięło siedem nowych samochodów pokazowych Jeepa®, charakteryzujących się wysokimi osiągami i wyposażonych w liczne akcesoria stworzone przez Mopar® i Jeep Performance Parts®, wyprodukowane specjalnie dla amerykańskich Klientów.
Jeep Moab 2016
W wodach rzeki Colorado, w pobliżu znanego rancza Sorrel River, pojawiło się osiem zabytkowych egzemplarzy Jeepa i siedem nowych egzemplarzy pokazowych tej marki, które są wyrazem hołdu dla 75-letniej historii Jeepa i stanowią nową odsłonę niektórych modeli z przeszłości. Gotowe do testowania na specjalnie wyznaczonym obszarze, samochody „opowiadają” o wielkim amerykańskim śnie: nieprzemijającej legendzie Jeepa.
Obecna na „Jeep Moab Media Drive 2016” flota samochodów pokazowych to „nieokiełznany” Jeep Renegade Commander, Jeep Trailstor i Jeep Comanche: idealne samochody, aby wybrać się nimi z dala od utartych ścieżek. Obok nich pojawił się Jeep Crew Chief 715 – hołd złożony pojazdom wojskowym amerykańskiej marki, Jeep Shortcut – samochód inspirowany klasycznym CJ-5 i Jeep FC 150 – tradycyjny projekt cab-over samochodu, z bogatą historią. Serię „niezłomnych” zamyka 707 KM silnika HEMI Hellcat V8 o pojemności 6,2 litra, który jest zamontowany w Jeepie Trailcat.
Po debiucie podczas 50. edycji Easter Jeep Safari, największej na świecie imprezy poświęconej jeździe samochodami 4×4, siedem samochodów pokazowych Jeepa powraca na niedostępne trasy Moab. Auta są dziełem specjalnego zespołu, który od 2002 roku indywidualizuje produkowane samochody, montując w nich akcesoria Mopar oraz Jeep Performance Parts, aby podkreślić ich możliwości.
Do tej pory zostało zrealizowanych ponad 50 prototypów specjalnie na ten zlot, gromadzący każdego roku tysiące fanów, spędzających w Utah tydzień pełen przygód.
„Mopar jest światowym potentatem, jednym z największych w swojej branży, którego działalność odnosi się do wszystkich aspektów posprzedaży – wyjaśnił Santo Ficili, Szef marki Mopar w krajach EMEA, przy okazji „Jeep Moab Media Drive 2016”.
W samym tylko regionie EMEA Mopar może pochwalić się ponad 6000 serwisów i punktów obsługi, call center obsługiwanym w 14 językach, z którym można skontaktować się przez infolinię dostępną w całej Europie; bazą Klientów z ponad 27 milionów samochodów, (z których milion jest posiadaczami kontraktów serwisowych), 21 ośrodkami dystrybucji części zamiennych, które gwarantują naszej sieci i Klientom wysokiej jakości obsługę, silną pasją ukierunkowaną na osiągi i – oczywiście – do indywidualizacji”.
Indywidualizacja jest zresztą jednym z pięciu najważniejszych czynników, które wpływają na wybór samochodu, tak samo, jak akcesoria mają wpływ, na co najmniej 50% ogólnej sprzedaży samochodów. Doskonale się to sprawdza w przypadku Jeepa. Na przykład, kultowy Jeep Wrangler jest najczęściej indywidualizowanym autem w USA: 98% Wranglerów wyposażonych jest, w co najmniej jedno akcesorium Mopar, co daje średni wydatek 700 dolarów na samochód.
Również w regionie EMEA, Wrangler jest najbardziej indywidualizowanym pojazdem, z dodatkową, średnią inwestycją w wysokości około 400 euro. Różnica pomiędzy tymi dwoma danymi wynika głównie z faktu, że w tych dwóch regionach podejście do indywidualizacji jest zupełnie inne, również z powodu odmiennych przepisów dotyczących homologacji. Amerykańskie prawo pozwala Klientom przekształcać własne samochody na szybsze, większe, głośniejsze, natomiast w Europie przeważa indywidualizacja w zakresie funkcjonalności, inspirowana stylem życia i indywidualnymi potrzebami. Z tego powodu, Mopar oferuje bogatą gamę produktów (ponad 300 zaprojektowanych specjalnie dla Jeepa).
Poza tym, misją Moparu jest towarzyszenie Klientom przez całą podróż, zapewnienie im pomocy, nowych akcesoriów i wysokiej jakości obsługi. Nie chodzi tutaj o jakąś „filozofię”, ale o konkretne zobowiązanie. Świadczy o tym portfel Mopar Vehicle Protection, dzięki któremu został przedłużony okres gwarancji, pozwalając w ten sposób Klientowi wcześniej zakupić przeglądy okresowe i rozszerzyć pokrycie w zakresie pomocy drogowej. Każdy kontrakt serwisowy jest elastyczny i planowany pod kątem spełnienia potrzeb indywidualnych lub flotowych.
Wreszcie, należy przypomnieć, że aby zwiększyć stopień przywiązania Klienta do marki, Mopar zwielokrotnił ilość punktów kontaktu z Klientem, również online. Potwierdza to m.in. „My JEEP”, cyfrowe narzędzie dopasowane do każdego użytkownika i do każdego samochodu, w którym można znaleźć wszystkie potrzebne usługi, od przeglądów poprzez pomoc drogową, aż po nowoczesne instrukcje obsługi w 3D. Ponadto, dzięki aplikacji „I am JEEP Mobile” – dostępnej już na 12 rynkach regionu EMEA – można uzyskać dostęp do ogromnej bazy informacji i usług: na przykład, do funkcji „Wyszukiwanie Dealerów”, sekcji „Kontakty” oraz pomocy drogowej.
Aplikacja stale się rozwija i dzisiaj oferuje również narzędzie w rozszerzonej rzeczywistości – „Instrukcja obsługi” Jeepa Renegade’a.
Na koniec Santo Ficili powiedział: „Nie chcemy jednak, aby kontakt z Klientem był tylko wirtualnym doświadczeniem: dobrze wiemy, że prawdziwe działanie o przywiązanie Klienta toczy się w serwisach. Dlatego jeszcze bardziej podwyższamy jakość obsługi, narzucając bardzo wysokie standardy we wszystkich naszych serwisach pod względem struktur, ludzi, narzędzi i odpowiednich kwalifikacji, zapewniając przy tym nie tylko oryginalne części zamienne, ale niestrudzone zaangażowanie”.
źródło artykułu: jeeppress.pl