Jednostki napędowe w Nowym Jeepie Cherokee – czyli jazda bez ograniczeń

Jeep Cherokee nowej generacji to pierwszy średniej wielkości SUV, który jest wyposażony w układ odłączania napędu tylnej osi, co pozwala ograniczyć straty energii, gdy nie jest potrzebny napęd 4×4 i tym samym zmniejszyć zużycie paliwa. Funkcja odłączania napędu tylnej osi pozwala na płynne przełączanie między napędem 4×2, a 4×4, umożliwiając nieprzerwane zarządzanie przekazywanym na koła momentem obrotowym bez ingerencji kierowcy. Jednostki napędowe oferowane w nowym modelu Cherokee to dwa silniki benzynowe (z czego jeden – o pojemności 2,4 l oferowany jest wyłącznie w Rosji i na Bliskim Wschodzie) oraz silnik diesla.

Jednostki napędowe w Nowym Jeepie Cherokee

W Europie nowy Jeep Cherokee oferowany jest z nowym i ekonomicznym turbodoładowanym silnikiem diesla Common Rail o pojemności 2 litrów lub nowym silnikiem benzynowym Pentastar V6 o pojemności 3,2 litra.

Turbo Diesel 2,0 L

W nowym silniku Turbo Diesel 2,0 L z bezpośrednim wtryskiem paliwa, zastosowano technologię Multijet drugiej generacji. System Common-Rail Multijet II jest obecnie najbardziej zaawansowaną technologicznie metodą niezależnego sterowania wysokim ciśnieniem wtrysku w celu kontroli prędkości obrotowej silnika i precyzyjnego dozowania paliwa. Turbo Diesel 2,0 dostępny jest z silnikiem o mocy 140 KM w wersji z 6-biegową skrzynią manualną lub 170 KM w wersji z nową 9-biegową skrzynią automatyczną. Obie jednostki napędowe osiągają maksymalny moment obrotowy 350 Nm przy obrotach silnika 1500 obr./min (silnik o mocy 140 KM) oraz 1750 obr./min (silnik o mocy 170 KM) i są wyposażone w system Stop/Start, który pomaga obniżyć zużycie paliwa i emisję CO². Silnik diesla jest dostępny w wersji z napędem 4×2 lub 4×4, czyli Jeep Active Drive I lub II

Zużycie paliwa w przypadku dwulitrowego silnika wysokoprężnego z dziewięciostopniową automatyczną skrzynią biegów i systemem Jeep Active Drive I wynosi 5,8 l/100 km, z kolei emisja CO2 – 154 g/km. Tak dobre parametry stawiają Jeepa Cherokee w czołówce najbardziej ekologicznych pojazdów w swojej klasie.

Silnik Pentastar V6 3,2 L

Nowy silnik Pentastar to pierwsza jednostka napędowa wywodząca się od słynnego silnika Pentastar V6 o pojemności 3,6L. Pentastar 3,2L zapewnia doskonały komfort jazdy dzięki obniżonemu poziomowi hałasu, drgań i wibracji oraz zrównoważonej charakterystyce przebiegu mocy. Silnik Pentastar współpracuje z nową 9-biegową automatyczną skrzynią biegów oraz systemem napędu 4×4 Jeep Active Drive I lub Jeep Active Drive Lock. Nowy V6 3,2 L rozwija moc 272 KM, moment obrotowy wynosi 315 Nm przy 4300 obr./min – taka siła i moc pozwala holować przyczepę o masie 2200 kg. Zużycie paliwa szacuje się na 10 l / 100 km w cyklu mieszanym, natomiast poziom emisji CO2 na 232 g/km. Stopień sprężania 10,7:1 24-zaworowego silnika pozwala obniżyć zużycie paliwa i poprawia osiągi, podczas gdy nowa pompa olejowa ogranicza straty energii.

jednostki-napedowe-jeep-cherokee

Komentarze