Dodge Yellow Jacket z 1970 roku

Jeden pokazowy egzemplarz Dodge Yellow Jacket powstał jako sportowa ewolucja Challengera. Pojazd zaprojektowali inżynierowie Dodge’a, a wykonała firma Synthetex Inc. w Dearborn. Auto zostało wyposażone w silnik HEMI o pojemności 6980 cm³, czterostopniową, manualna skrzynię biegów, wzmocnione zawieszenie i hamulce oraz szerokie opony Goodyear.

Z zewnątrz Dodge Yellow Jacket intrygował złotym lakierem w kolorze Pearlescent Honey Gold, ubranym w dwa kontrastujące pasy boczne wzdłuż linii okien i ciekawie znikające we wlotach powietrza nad tylnymi kołami. Dodatkowo jak przystało na sportowe auto, Yellow Jacket posiadał zdejmowany panel dachowy i chromowany pałąk kapotażowy, wbudowany w tylne słupki kabiny. Inne charakterystyczne elementy, w jakie wyposażono Dodge Yellow Jacket to: przedni spojler, boczne wloty powietrza, boczne rury wydechowe, cztery reflektory SuperLite, chwyt powietrza na mace silnika, poszerzane 15 calowe koła oraz elektrycznie podnoszone, tylne skrzydło aerodynamiczne. Dzięki zastosowanemu przepływowemu systemowi wentylacji, powietrze wewnątrz auta było zawsze świeże, bez względu na to, czy dach był podniesiony, czy opuszczony. Wewnątrz auta umieszczono dwa kubełkowe fotele lotnicze z czarna tapicerką, „wtopione” w tylną przegrodę w kolorze nadwozia.

Yellow Jacket 1969 front

yellow-jacketyellow-jacket