Alfa Romeo Giulia i Stelvio z roku modelowego 2020 przeszły lifting

Alfa Romeo Giulia i Alfa Romeo Stelvio z rocznika modelowego 2020 przeszły liftingAlfa Romeo Giulia i Stelvio z rocznika modelowego 2020 przeszły lifting. Ewoluowały w trzech kierunkach: technologia, autonomiczna jazda oraz łączność ze światem.

Nowy infotainment

Poliftingowe Giulia i Stelvio posiadają nowy interfejs HMI, który wchodzi na wyższy poziom, stajać się wyjątkowo prosty i intuicyjny dla użytkownika. Pod deską rozdzielczą znajdziemy 7-calowy ekran TFT wbudowany w zestaw wskaźników. Pośrodku konsoli centralnej znajdziemy dotykowy wyświetlacz systemu multimedialnego o przekątnej 8,8 cala. Nowy jest układ graficzny oparty o widżety, których układ można dostosować do swoich potrzeb w prosty i racjonalny sposób – wystarczy przytrzymać obiekt i go przesunąć. Oznacza to, że każdy użytkownik będzie mógł stworzyć swoją własną główną stronę, ponieważ każda funkcjonalność dostępna jest jako „osobna aplikacja”. Poruszając się horyzontalnie możemy znaleźć takie opcje jak Alfa DNA, radio, media, smartfon, nawigacja, ustawienia klimatyzacji i serwisy łączności. System multimedialny można kontrolować zarówno poprzez funkcję ekranu dotykowego jak i pokrętło.

Odmienione Alfa Romeo Giulia i Stelvio z roku modelowego 2020, Alfa Romeo Giulia i Stelvio z roku modelowego 2020 przeszły liftingOdmienione Alfa Romeo Giulia i Stelvio z roku modelowego 2020, Alfa Romeo Giulia i Stelvio z roku modelowego 2020 przeszły lifting

Usługi łączności

Nowe Alfa Romeo Giulia i Stelvio wyposażono w Alfa Connect Services. Jest to narzędzie zapewniające  zaawansowaną łączność na pokładzie oraz zestaw usług zwiększających bezpieczeństwo i komfort. Dostępnych jest wiele pakietów: My Assistant oferuje połączenie SOS, umożliwiające pasażerowi w razie potrzeby wysłanie prośby o pomoc do centrum obsługi telefonicznej, z kodami pozycji i identyfikacji pojazdu. To wszystko za pomocą przycisku SOS, polecenia radiowego lub aplikacji mobilnej. W razie wypadku połączenie jest wysyłane automatycznie. W przypadku awarii pojazdu, wezwanie może być przekierowane do serwisu pomocy drogowej, przy okazji załączając dane o współrzędnych pojazdu. Kierowcy mogą również bezpośrednio skontaktować się z działem obsługi klienta w celu uzyskania pomocy technicznej, stosując powyższe procedury. Pakiet zawiera usługę raportowania na bieżąco, informującą klientów o stanie technicznym samochodu za pomocą comiesięcznych raportów wysyłanych pocztą elektroniczną.

My Remote zawiera szereg usług umożliwiających zdalne sterowanie kilkoma funkcjami pojazdu. Funkcje takie jak: zamykanie/odblokowanie drzwi, mruganie światłami za pomocą smartfona /smartwatcha, komunikację z systemami wspomagania głosowego Alexa lub Google Home, lokalizację pojazdu oraz monitorowanie określonych parametrów (prędkości i obszaru), z alarmami w przypadku nieprzestrzegania ustalonych limitów.

My Car pozwala na stałą kontrolę stanu samochodu i jego parametrów.

My Navigation obejmuje aplikacje do zdalnego wyszukiwania miejsc docelowych i punktów użyteczności publicznej oraz alarmy o ruchu drogowym w czasie rzeczywistym, pogodzie i fotoradarach. Pakiet zawiera również usługę Send & Go, umożliwiającą kierowcy wysyłanie celu podróży bezpośrednio ze smartfona lub portalu internetowego.

My Wi-Fi umożliwiający współdzielenie połączenia internetowego pomiędzy maksymalnie 8 urządzeniami pokładowymi.

My Theft Assistance ostrzeże właściciela o każdej próbie kradzieży. Kompletna oferta aplikacji ma zostać rozszerzona w 2020 roku.

Jakość wnętrza

Włoski styl Alfy Romeo charakteryzuje złożony proces produkcyjny związany z projektowaniem: osiągnięcie ergonomicznego, atrakcyjnego połączenia linii i instrumentów i przestrzeni otaczającej kierowcę. Jest to proces wymagający wielkiej precyzji. Jeszcze większym wyzwaniem jest poprawa wnętrza dostosowanego do potrzeb pasażerów. Badania w tym obszarze umożliwiły poprawę jakości dzięki ukierunkowanym, istotnym zmianom. Mowa o nowej konsoli centralnej, całkowicie przeprojektowanej. Ma ona pomieścić większe, bardziej dostępne schowki, jak również oferować funkcję bezprzewodowego ładowania. Drążek zmiany biegów jest także nowy, z skórzaną okładziną, w efekcie czego jest przyjemny w dotyku. U podstawy selektora umieszczono włoską flagę. Wreszcie, pokrętło sterujące systemem multimedialnym daje wrażenie precyzji i solidności przy każdym dotknięciu. Wnętrze wykończono unikalnymi materiałami, a detale dopracowane.

Drugi poziom autonomii

W nowej Giulii oraz Stelvio debiutuje pełny zestaw nowych systemów ADAS (Zaawansowane Systemy Wspomagania Kierowcy). Umożliwia on pojazdom zapewnienie najwyższego poziomu autonomicznej jazdy z idealną równowagą między przyjemnością prowadzenia a systemami wspomagania. Główne systemy technologiczne zastosowane w roczniku modelowym 2020:

Lane keeping assist – wykrywa, czy samochód zjeżdża z pasa ruchu bez włączonego kierunkowskazu. Ostrzega kierowcę przez sygnały wizualne i delikatny ruch kierownicy, który powoduje powrót na właściwy pas.
Active blind spot
–  wykrywa obecność innego pojazdu w tzw. martwym polu i jeśli zachodzi taka konieczność, koryguje tor jazdy, aby uniknąć kolizji.
Active cruise control
–  automatycznie dostosowuje prędkość pojazdu, aby zachować bezpieczną odległość od jadących przed nim samochodów. Przy pomocy systemu rozpoznawania znaków drogowych umożliwia regulację ustawionej prędkości w zależności od ograniczeń, co zapewnia spokojniejszą jazdę.
Traffic Sign Recognition i Intelligent Speed Control
– system rozpoznaje znaki drogowe i pokazuje je na wyświetlaczu oraz ostrzega kierowcę o aktualnym ograniczeniu prędkości. Zaleca kierowcy dostosowanie prędkości do znaków odczytanych przez system. Jeśli kierowca zgadza się, tempomat automatycznie przestawia się na nowe ograniczenia prędkości.
Traffic jam assistant i highway assist:
oprócz aktywnego tempomatu, systemy te nadzorują również sektory boczne samochodu, utrzymując go na środku pasa przy wzmożonym ruchu lub na autostradzie, a także regulując prędkość na podstawie aktualnych ograniczeń prędkości.
Driver attention assist (Asystent wspomagania koncentracji)
: analizuje parametry pod kątem przemęczenia kierowcy i ostrzega go w razie potrzeby.

Kolory według klasyfikacji

Nowością w odmienionych modelach Alfy są klasyfikacje lakierów nadwozia. Zostały one zgrupowane według klasy, a nie tylko technologii. Competizione – z odniesieniami do sportowej tradycji marki. Metal – podkreślająca dynamiczną duszę marki. Solid – dla osób poszukujących przystępnej wartości oraz  Old Timer – która przywołuje i interpretuje dziedzictwo Alfy Romeo.

Nowa struktura gamy

Ta bogata, unowocześniona oferta wymagała nowej struktury gamy odnoszącej się do historycznych nazw marki. Dlatego klienci mogą wybrać model najlepiej odzwierciedlający ich potrzeby i osobowość. Bezpośrednio nad wersjami podstawowymi znajduje się wersja wyposażenia Super, która stanowi bazę dla flotowej wersji Business. Następnie gama ewoluuje w kierunku typowej włoskiej elegancji i ekskluzywności. Do wersji Ti, podkreślonej legendarnymi inicjałami „Turismo Internazionale”. Nazwa ta zawsze odnosiła się do najbogatszych modeli. Klienci ceniący sobie bardziej sportowy duch mogą podążyć  w kierunku sportowej wersji Sprint i Veloce lub topowej Veloce Ti (Giulia).
Nowa wersja Quadrifoglio MY20 będzie dostępna w przyszłym roku.

Odmienione Alfa Romeo Giulia i Stelvio z roku modelowego 2020, Alfa Romeo Giulia i Stelvio z roku modelowego 2020 przeszły liftingOdmienione Alfa Romeo Giulia i Stelvio z roku modelowego 2020, Alfa Romeo Giulia i Stelvio z roku modelowego 2020 przeszły lifting

Komentarze